آموزش, مقالات

نحوه ی استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی

ممکن است زمانی که کنترل کولر گازی ال جی را خریدید به درستی با نحوه استفاده از آن آشنا نباشید. در این مقاله می خواهیم به طور کامل کاربرد ها و اصطلاحات موجود بر ریموت کنترل کولر گازی ال جی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به آسانی از تمامی ویژگی های اسپیلت خود استفاده کنید.

دکمه پلاسما کنترل

با توجه به این که هوایی که به دستگاه های کولر گازی وارد می شود، دارای ذرات معلق و بسیار ریز است، این کلید جهت تصفیه این هوا ایجاد شده است. کافی است این دکمه را فشار داده و هوای داخل دستگاه را تصفیه کنید. برای استفاده از این کلید لازم نیست حتما دستگاه را روشن کنید. در حالت خاموش بودن اسپیلت هم می توانید آن را فعال کرده روشن شدن فن خنک کننده بر روی ریموت کنترل مشاهده کنید. به این ترتیب فرآیند تصفیه هوای ورودی انجام می شود.

دکمه ذخیره و پاک کردن ( SAVING و CLAEN )

نام دیگر این دکمه ها، دکمه های کنترل و عملکرد می باشد زیرا کاربرد آن در تنظیم کردن عملکرد و زمان های دستگاه است. زمانی که این دکمه را فشار دهید سه علامت بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. علامت اول به شکل لامپ است و به معنای تنظیم کردن نور صفحه ی دیجیتال دستگاه می باشد. علامت دوم حرف e انگلیسی است و هدف آن خنک سازی محیط به گونه ی اقتصادی تر است و علامت سوم جهت نظافت و تمیز سازی درون دستگاه استفاده می شود.

دکمه خاموش و روشن ( ON/OFF )

همان طور که از اسم این دکمه ها مشخص است جهت روشن و خاموش کردن دستگاه از این دکمه استفاده می کنیم.

دکمه های تنظیم کننده هوا ( UP/DOWN )

جهت زیاد یا کم کردن دمای خنک سازی محیط از این دکمه ها استفاده می شود.

دکمه مود ( انتخاب وضعیت عملکرد )

از این دکمه جهت انتخاب پنج عملکرد دستگاه کولر های گازی استفاده می شود که شامل عملکرد خودکار، عملکرد رطوبت زدایی، عملکرد خنک کننده، عملکرد گردش هوا و عملکرد گرم کننده می باشد. برای انتخاب یکی از این عملکرد ها باید بر روی این دکمه چندین بار فشار داده تا عکس عملکرد مورد نظر بر روی صفحه دیجیتال نمایش داده شود. در ادامه با این 5 عملکرد آشنا خواهیم شد.

عملکرد خودکار

جهت ایجاد یک دمای مشخص با تلورانس 2+- درجه سانتی گراد از این عملکرد استفاده می شود. زمانی که دکمه مود را فشار دادید بر روی صفحه دیجیتال شکل آن نمایش داده می شود که پس از آن باید میزان دمای مطلوب خود را با استفاده از دکمه های تنظیم کننده ی هوا تعیین کنید. هم چنین با فشار دادن دکمه سرعت فن ( FAN SPEED )، سرعت چرخش پنکه فعال را مشخص کنید.

عملکرد رطوبت زدایی

یکی از مواردی که رفاه و آسایش خریداران را تامین می کند استفاده از این عملکرد است که از طریق آن می توان رطوبت بیش از اندازه ی محیط را کنترل و از شرجی شدن هوا جلوگیری کرد. زمانی که دکمه مود را فشار می دهید بر روی صفحه نمایش علامت قطره مشخص می شود و این عملکرد فعال می شود. ولی تنظیم آن به صورت خودکار صورت می گیرد.

عملکرد خنک کننده

کاربرد این عملکرد در خنک و سرد سازی دمای محیط می باشد که با استفاده از دکمه های بالا و پایین می توان آن را تنظیم کرد.

عملکرد گردش هوا

این عملکرد وظیفه ی تهویه محیط و گردش هوا را دارد.

عملکرد گرم کننده

با استفاده از این عملکرد می توان محیط را اعم از منزل یا اداره گرم کرد. کافی است با فشار بر روی دکمه آن که به شکل خورشید است آن را انتخاب کرده و با استفاده از دکمه های تنظیم کننده، دمای محیط را تعیین کنید.

دکمه جت ( JET )

اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن دمای محیط را گرم و یا خنک کنید این دکمه به شما کمک خواهد کرد. کافیست عملکرد خنک کننده یا گرم کننده را انتخاب کرده و سپس دکمه جت را فشار دهید. بعد از آن علامت آن بر روی صفحه دیجیتال شما نمایش داده می شود. در صورتی که قصد خنک سازی محیط را داشتید اسپیلت به صورت خودکار بر روی 18 درجه و اگر قصد گرم کردن محیط را داشتید بر روی 30 درجه تنظیم می شود. مدت زمان فعالیت هر دو نیز30 دقیقه خواهد بود.

دکمه های تعیین کننده جهت هوا ( SWING )

کاربرد این دکمه ها مشخص کردن جهت جریان هوا به صورت عمودی یا افقی می باشد.

دکمه ی دمای اتاق ( ROOM TEMP )

با انتخاب این دکمه می توان متوجه ی دمای فعلی اتاق شد که با نشانگر  بر روی صفحه نمایش مشخص می شود.

دکمه خواب ( SLEEP )

همان طور که از نام این دکمه پیدا است زمانی که این دکمه را فشار می دهید حالت خواب را فعال کرده اید. به این معنی که هوای داخل اتاق با دمایی مناسب برای خواب و استراحت شما تنظیم می شود.

1 دیدگاه در “نحوه ی استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی

  1. ماریا گفت:

    دکمه ی اتوماتیک اسپلیت جنرال مکس کدومه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *