مقالات

راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

راهنمای کار با کنترل کولر گازی سامسونگ

 یکی از عوامل مهم در استفاده از کولر گازی ها آشنایی و اطلاعات کافی از نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی  می باشد. به همین جهت در این مقاله از نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ صحبت خواهیم کرد و با تنظیمات و همچنین قابلیت های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر قصد خرید کنترل کولر گازی سامسونگ را دارید، کلیک کنید.

معرفی دکمه های کولر گازی سامسونگ و کاربرد آن ها

بر روی صفحه ریموت کنترل تعدادی دکمه وجود دارد که با فشار دادن هر یک از آن ها، وضعیت کارکرد دستگاه تغییر کرده و این تغییرات بر روی صفحه نمایشگر کنترل قابل مشاهده می باشد.

دکمه POWER  یا خاموش و روشن کردن دستگاه

با استفاده از این دکمه می توانید دستگاه را خاموش و یا روشن کنید.

دکمه MODE  و یا تغییر وضعیت عملکرد دستگاه

با هر بار فشار دادن این دکمه وضعیت کارکرد این دکمه تغییر می کند و این تغییر بر روی صفحه نمایشگر ریموت کنترل نیز قابل مشاهده می باشد.

حالت AUTO یا کارکرد خودکار

با فشار دادن این دکمه علامت Auto روی صفحه ریموت کنترل مشاهده می شود. چنانچه دستگاه شما فقط سرد باشد، با فعال کردن این وضعیت دمای دستگاه و سرعت فن به صورت خودکار و بر اساس دمای محیط تنظیم خواهد شد و درصورتی که دستگاه شما سرد و گرم باشد بر اساس دمای محیط وضعیت کارکرد دستگاه در حالت سرمایش و یا گرمایش به صورت هوشمند انتخاب خواهد شد.

توجه داشته باشید که دمای پیش فرض وضعیت دستگاه در وضعیت Auto ، 24 درجه سانتی گراد می باشد. یعنی اگر دمای محیط کم تر از 24 درجه باشد، دستگاه  در حالت گرمایش و چنانچه دمای محیط بیش از 24 درجه باشد، دستگاه در حالت سرمایش قرار خواهد گرفت.

وضعیت COOL یا سرمایش

با انتخاب این عملکرد علامت برف و یا کلمه ی Cool روی صفحه نمایش کنترل ظاهر می شود. در این وضعیت دستگاه در حالت سرمایش قرار خواهد گرفت و بازه تنظیمی دما بین 16 الی 30 درجه سانتی گراد قابل تنظیم می باشد.

وضعیت DRY یا رطوبت گیر

با انتخاب این عملکرد علامت قطره یا کلمه ی Dry  بر روی صفحه نمایش کنترل ظاهر می شود. از این قابلیت برای کاهش رطوبت محیط استفاده می گردد. توجه کنید که به منظور بازدهی بیشتر در این وضعیت دمای تنظیمی از دمای محیط همواره باید کم تر باشد .

وضعیت FAN یا دمنده

با فشار دادن این دکمه علامت پروانه یا کلمه ی Fan روی صفحه ریموت کنترل ظاهر می شود. با فعالسازی این وضعیت پنل داخلی با عملکردی مانند پنکه کار خواهد کرد.

وضعیت HEAT یا گرمایش

با فشار دادن این دکمه علامت خورشید یا کلمه ی Heat بر روی صفحه ریموت کنترل ظاهر می شود. در صورت فعالسازی این حالت، عملکرد دستگاه در حالت گرمایش قرار خواهد گرفت. دمای تنظیمی در این حالت نیز بین 16 الی 30 درجه سانتی گراد قابل تنظیم است.

دکمه ی TEMP یا تنظیم دما

از این دکمه به منظور افزایش و کاهش دمای تنظیمی دستگاه استفاده می گردد که بازه ی قابل تنظیم از 16 الی 30 درجه ی سانتی گراد قابل تنظیم می باشد.

دکمه ی SWING یا تغییر جهت دمپر

با هر بار فشار دادن دکمه ی Swing می توان جهت پرتاب باد را در محیط مشخص کرد.

دکمه ی SINGLE USER یا کاربر تک

با فشار دادن این دکمه علامت دو شاخه و یا عبارت Single User  روی صفحه ریموت کنترل ظاهر می شود. با فعالسازی این حالت مصرف انرژی دستگاه در حالت بهینه قرار می گیرد. بدین صورت که دمای تنظیمی به صورت خودکار بر روی 24 درجه سانتی گراد تنظیم خواهد شد و موجب کاهش مصرف برق تا 26 درصد می گردد. توجه کنید که از این قابلیت تنها در حالت سرمایش یا گرمایش دستگاه می توان استفاده کرد.

دکمه ی تنظیم سرعت FAN

با فشار دادن این دکمه سرعت پرتاب هوا به وسیله ی فن تغییر خواهد نمود. با هر بار فشار دادن این دکمه سرعت پرتاب باد با افزایش تعداد خطوط روی صفحه نمایشگر ریموت کنترل تغییر خواهد کرد.

دکمه ی OPTIONS

با فشار دادن این دکمه تعداد دیگری از قابلیت های ریموت کنترل قابل دیدن و استفاده خواهد بود. برای فعالسازی هر یک از این گزینه ها می توانید به وسیله ی دکمه های جهت نما روی آن ها حرکت کنید و در نهایت با فشار دادن دکمه ی SET عملکرد مربوط را فعال نمایید.

دقت کنید در صورت فعالسازی هر گزینه علامت مربوط به آن بر روی صفحه ریموت کنترل ظاهر خواهد شد. جهت کنسل نمودن این عملکرد دوباره باید دکمه ی Option را فشار داده و سپس به روی عملکرد فعال شده رفته و با فشار مجدد دکمه ی Set وضعیت آن را غیر فعال کرد.

 TWO-STEP COOLING یا سرمایش دو مرحله ای

این تکنولوژی در حالت سرمایش کارایی دارد. برای فعالسازی آن ابتدا دکمه ی Option را فشار داده و سپس به وسیله ی دکمه های جهت نما روی گزینه ی مورد نظر رفته و آن را فعال کنید. با فعالسازی این عملکرد ابتدا دستگاه به سرعت در حالت سرمایش قرار گرفته و دمای محیط را به دمای مورد نظر رسانده و سپس به صورت خودکار وضعیت خشک یا Dry فعال می گردد.

عملکرد FAST

این قابلیت در حالت سرمایش و گرمایش فعال می باشد و به منظور عملکرد سریع دستگاه و رساندن دمای محیط به دمای دستگاه تنظیم شده استفاده می گردد. توجه کنید که مدت زمان عملکرد این قابلیت تنها 30 دقیقه می باشد و پس از آن وضعیت دستگاه به حالت قبل از فعالسازی عملکرد Fast باز خواهد گشت.

عملکرد COMFORT

بر اساس این تکنولوژی و با فعالسازی آن، سرعت کمپرسور و دور فن پنل داخلی در حالت بهینه و مصرف توان متوسط قرار خواهد گرفت.

عملکرد QUIET

با فعالسازی این تکنولوژی، دور فن داخلی به کم ترین سرعت خود خواهد رسید.

فناوری دکتر ویروس

از این فناوری به منظور یونیزه نمودن هوا و مطبوع نمودن هوای محیط داخلی استفاده می گرددو جهت فعالسازی کافیست بر روی گزینه دکتر ویروس رفته و آن را فعال کنید. توجه کنید که تنها دستگاه Better مجهز به این عملکرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *