آموزش, مقالات

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال

طرز استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال

طرز استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال

از مهم ترین مواردی که جهت استفاده از کولر گازی اجنرال خود باید با آن آشنا باشید، راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال می باشد. چرا که درصد عمده ای از کارکرد کولر های گازی از طریق ریموت کنترل آن ها صورت می گیرد. در ادامه شما را با راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال آشنا خواهیم کرد.

برای خرید کنترل کولر گازی اجنرال کلیک کنید.

دکمه های ریموت کنترل کولر گازی اجنرال

STOP / START

همان طور که از نام آن ها مشخص است جهت روشن و یا خاموش کردن دستگاه استفاده می شود. این دکمه معمولا با رنگ نارنجی و در قسمت پایین صفحه نمایش ریموت کنترل قرار دارد.

SLEEP

از دکمه  SLEEP و یا حالت خواب می توان در هر دو حالت روشن و یا خاموش بودن کولر گازی استفاده کرد. با فشار بر روی این دکمه حالت خواب فعال شده و چراغ نشانگر TIMER سبز می شود. وظیفه ی این دکمه جلوگیری از گرما و یا سرمای بیش از حد در طول خواب است و این کار را با تغییر زمان و تنظیم ترموستات  انجام می دهد، به طوری که در زمان تنظیم شده، سیستم تهویه مطبوع به طور کامل متوقف می شود.

MASTER CONTROL

این دکمه که به آن دکمه کنترل اصلی گفته می شود وظیفه ی تغییر حالت های کولر گازی را بر عهده دارد. کولر گازی اجنرال دارای 5 حالت AUTO  ( خودکار )، COOL ( سرد )، DRY ( خشک )، FAN ( وزش باد ) و HEAT ( گرم ) می باشد. برای انتخاب هر کدام از این 5 حالت کافیست بر روی این دکم چند بار فشار داده تا حالت مورد نظر را یافته و آن را انتخاب کنید. با هر بار فشار دادن بر روی این دکمه پس از سه ثانیه شاهد علامت حالت مورد نظر بر روی صفحه نمایش دستگاه خواهید بود.

SET TEMP

با به کارگیری این دکمه می توان دمای محیط را تنظیم کرد. به طوری که در بالا و پایین  این دکمه، جهت های بالا و پایین حک شده است و شما می توانید برای بالا بردن دما بر روی جهت بالا و برای پایین آورن دما بر روی جهت پایین فشار دهید. ترموستات دستگاه به صورت اتوماتیک بین 18 تا 30 درجه سانتی گراد تنظیم شده است. به این نکته توجه کنید که هنگام روشن بودن FAN نمی توانید از این تنظیمات استفاده کنید.

COIL DRY

وظیفه ی این دکمه تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری های موجود در هوا می باشد. پس از فشردن این دکمه دستگاه به مدت 20 دقیقه شروع به کار می کند و پس از آن به صورت اتوماتیک غیر فعال می شود. اگر بخواهید زودتر از آن این حالت را غیر فعال کنید می توانید از دکمه START / STOP دستگاه استفاده کنید. با فشردن دوباره دکمه COIL DRY دستگاه به مدت 20 دقیقه ی دیگر به عملکرد خود ادامه می دهد.

TIMER MODE

با استفاده از این دکمه می توان دستگاه را برای مدت مشخصی تنظیم کرد که در این حالت چراغ تایمر پنل سبز خواهد شد. با فشردن دوباره این دکمه، می توان این حالت را غیرفعال کرد.

FAN CONTROL

با فشردن این دکمه می توان سرعت فن را تغییر داد. سرعت فن در 5 حالت AUTO ( اتوماتیک)، HIGH ( زیاد )، MED ( متوسط )، LOW ( کم ) و QUIET ( خاموش ) وجود دارد. با فشردن دوباره این دکمه، می توان این حالت را غیرفعال کرد.

SET

با فشردن دکمه ی SET می توایند تنظیمات دلخواه خود را بر روی کولر گازی اعمال کنید.

SWING

با استفاده از این  دکمه جریان هوا به صورت خودکار به بالا و پایین هدایت می شود. این نکته را به یاد داشته باشید که در هنگام خاموش بودن فن و یا سرعت کم آن، نمی توان از عملکرد SWING استفاده کرد.

RESET

RESET به معنای تنظیم مجدد می باشد و با استفاده از آن می توان تمامی تنظیمات انتخاب شده را به حالت اولیه باز گرداند. به طوری که اگر از تنظیمات اشتباهی بر روی دستگاه اعمال کرده بودید می توانید با فشردن این دکمه آن ها را غیر فعال کنید. هنگامی که باتری کنترل نیاز به تعویض داشت و یا به هر دلیلی باتری آن را عوض کردید نیز باید از این دکمه استفاده کنید.

TEST RUN

از این دکمه تنها در هنگام نصب استفاده می شود  و استفاده از آن در وضعیت عادی سبب تنظیم اشتباه ترموستات و درست عمل نکردن کولر می شود.

CLOCK ADJUST

جهت تنظیم زمان کنونی با یک وسیله ی نوک تیز مانند سوزن این دکمه را فشار داده و با استفاده از دکمه های کم و زیاد که به صورت + و – بر روی ریموت کنترل قرار دارند، زمان را به دلخواه خود تنظیم کنید.

1 دیدگاه در “راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی اجنرال

  1. ....... گفت:

    چطوری ساعت کنترل کولر گازی رو درست کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *